torsdag 25 december 2008

Välkomna till min värld

Kom in till min smaragddröm och se livet och världen genom mina ögon.
Allt från triviala vardagshändelser, till dikter, till djupa tankar, till åsikter och till en och annan novell eller scen kommer att publiceras här, och ni kommer få se hur mycket som pågår i huvudet på en student i Lund - även en som tar relativt liten del i studentlivet.
Namnet smaragddrömmar kommer från en vän till mig, Pär, som en gång sade när jag berättade om hur jag drömmer mig bort hela tiden att "you're lost in an emerald dream". Uttrycket fastnade, och det är sant. Min tillvaro är en smaragddröm på många sätt och vis.
Tag del av min längtande eskapism och mina tips om julklappar till bästa vännens pojkväns bästa vän, eller läs bara mina dikter och texter med en spännvidd från Hellboy till djup själslig depression.

Nej, jag försöker inte sälja något till er, jag vill bara att ni ska återkomma hit.

Vi hörs snarast möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar