onsdag 2 februari 2011

Avresa!

Nu har vi suttit och kollat på alla sista-minuten-saker, som vilket resekort vi ska köpa och så. Det verkar som att hotellet ligger i zon 4, och att ett travel card för zon 1-4 ska kosta 39 pund. Det är HELT klart värt det i och med att vi kommer åka en hel del.


Men det är lite spännande också att inte vara förberedd till 100%. Jag tror det är så man får intressanta reseminnen. Tänk bara, om fem år kanske vi kan skratta åt att vi tog fel tåg, hamnade i Cornwall och sen inte kom till hotellet förrän klockan halv ett på natten.

Imorgon är det Kims födelsedag också, och eftersom det är det kinesiska nyåret så kommer vi självklart hänga en del i China Town. DET ser jag VERKLIGEN fram emot, det finns så mycket mat jag vill prova, och så tror jag att det är bästa stället att hitta en present till Lillasyster.


Jag kan ju också säga att jag har en plan på vad jag ska ge Kim i födelsedagspresent, men den får jag nog köpa borta i UK den också - hon får den på sin fest.


Så nu är det inte så mycket kvar.. Jag ska ta och sminka klart mig och sen kolla så all packningen är klar, sen är det bara att vänta på att klockan ska bli tolv. Vi tänkte ta tåget till Kastrup 12:39, så tar det något mer än en timme att komma fram, dvs klockan halv två. Vi måste checka in absolut senast klockan fyra, och då har vi gott om tid att äta middag, köpa Vicks Blå till Erik och shoppa runt på taxfreen.


Jag har 90% av pengarna i en liten sidenväska instoppad i behån, och fastknuten i behåbandet. Vi får väl se om det finns nakenscanners på Gatwick så att de vill visitera mig. Men det är i alla fall bara pengar.

Nu ska jag fixa sminket och håret och sen blir det till att vänta.. ~

Oceans of love!

1 kommentar:

  1. London...
    Jo lite avis är man ju.
    Visst, en annan var ju till Bryssel å d var ju kul men inget är som London :)
    Har bra minnen därifrån. Hoppas du fick dig en resa värd att minnas.

    SvaraRadera