tisdag 1 februari 2011

Imorgon smäller det!

Nu känns det verkligen i magen att det är imorgon vi åker till London!
Vi måste planera när vi ska åka, och hur vi gör med biljetterna, jag har inte packat någonting ännu (Kim har packat sina kläder) och måste få det gjort innan jag läser allt jag ska idag.

Imorgon bär det av från Höör kring tolvtiden. Man ska ju checka in två timmar i förväg för flyg inom Europa, och vi åker vid sex, så att åka härifrån vid tolv känns bra - då har vi tid för lite missöden, och kan vända i Lund om något skulle glömmas.

Så imorgon landar vi på Gatwick klockan 19,20 lokal tid och det känns SUPER!

Idag gjorde jag dessutom det klantigaste någonsin..
Jag satt och kollade på biljetterna för att dubbelchecka tiden och sådär. Och så upptäcker jag att det står att flyget lämnar Köpenhamn 18,20 och landar 19,20, men ska ta två timmar.
Herredgud! Tänk om det är ett feltryck! Om något gått fel i reservationen! Flyget kanske lyfter 17,20 och vi kommer för sent! Vi har ju ingen reseförsäkring!
I lite panik ringer jag till Travellink och frågar vad det är som pågår. Damen i luren låter lite oförstående när jag frågar vad det är som pågår, och sedan säger hon med mild röst:
"Det är lokal tid, London ligger ju en timme efter."

D'oh!


Men, men, nu ska jag gå och tvätta bort lite smink och behandla ansiktet en vända, innan packningen börjar!

Stort grattis till Lillasyster som fyller 16 idag!

Oceans of love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar