måndag 16 november 2009

Jul!

Jag börjar bli riktigt, RIKTIGT trött på att plugga nu. Jag vet att jag var taggad inför den här kursen, men när det kommer till kritan kan jag aldrig riktigt sätta mig ned och läsa, repetera eller nånting. Det är rätt jobbigt.
Speciellt som jag bara går och längtar efter en ganska speciell högtid.
Jag älskar verkligen julen. Den är mysig, varm och liksom gosig mitt i en kall och ruggig årstid. Sen är det all tradition. Jag insåg det när Kim och jag pratade om julgran. Hemma har alla saker vi har hängt i granen haft en liten historia att berätta, även om det bara varit saker som "Den där trumpeten fick vi aldrig hänga upp, för den var arv från farfar, och Bosse ville inte att vi skulle tappa den". Eller sånt som "Den där ängeln har din farmor gjort."
Jag tycker det är jättemysigt.
Så jag sitter och längtar efter julgran, godisbak, pynt, sånger, fester, presenter, kort, och så vidare, och så vidare, när jag egentligen borde ägna mig åt enzymkinetik.
Men, jag menar.. enzymkinetik. Bara smaka på ordet. BORING!

Vad mer? Jag har sett klart FullMetal Alchemist Brotherhood. Eller. Det som har kommit ut av den.
HAVOC! He got frickin' paralyzed! How cruel can you be?!


This is how cute he is!


Then, of course, I MUST show you pictures of my favourite of them all. The ruthless careerist Roy Mustang. I'd marry him any day.



Yum!


Sen - Hah!
Alex Louis Armstrong! Always topless, always glittering, I love him!








1 kommentar: