fredag 6 november 2009

Känslor

Jag insåg idag att de kan skifta väldigt snabbt. Känslor, vill säga.
När jag gick från skolan idag, efter en labbplanering, var jag irriterad utav bara helvete.
My lab partner is an OAF!
Han gjorde verkligen ingenting!
Jag räknade allt, skrev allt, pipetterade allt, planerade allt!
Han räknade ut två medelvärden medan jag gjorde alla andra beräkningar.
Och så mumlade han lite efterblivet!
Och fattade inte saker man sagt flera gånger, samt vi har läst i kompendiet!
ARGH!

Sen, när jag var på väg ut, träffade jag på Milos och en tjej som jag bara noterat går kursen, och har gått flera andra kemikurser med, stod och pratade, och det första hon sade när jag kom gående, var: "DU KÄNNER FOGH!"
Ny känsla: positivt överraskad.

Sen satt jag på tåget, läste Metro. En liten artikel fångar min blick. Titeln säger "Kärleksbrev efter en dotter som dog".
Artikeln handlar om en flicka från Wyoming, som bkev diagnostiserad med obotlig cancer i hjärnan vid fem års ålder. Läkarna gav henne 135 dagar att leva. Under den tiden skrev flickan en massa små lappar med kärleksbrev till sina föräldrar och sin lillasyster Gracie.
Flickan, Elena, dog i augusti 2007, och föräldrarna hittar fortfarande lappar med kärleksförklaringar som hon har lämnat efter sig.
Ny känsla: Ledsen och rörd.

Sen kommer jag hem. Kim har hittat en ny trailer till Kingdom Hearts Birth By Sleep. Vi kollar den. Det finns bilder på Even, Dilan och Eleaus. Awesome.
Ny känsla: Förväntansfull.

Det är intressant vad mycket man kan känna på en dag.

Oceans of love

2 kommentarer:

  1. jag läste också den artikeln, det var jobbigt..

    SvaraRadera
  2. Tja! Elrond från Catahya här som helt spontant hittade din blogg och upptäckte att även du är lundastudent. Detta måste utforskas - så jag lade till dig på MSN.

    SvaraRadera