måndag 19 januari 2009

Äntligen, äntligen, äntligen

tentamenfanskapet är över..!
Nu är det bara omtentan kvar, tror nämligen jag klarade mig på den jag just skrev.
Idag började vi dessutom vår kemikurs, och herregud vad det är kompakt! Det känns som om de har tagit en 15p-kurs och tryckt ihop den på halva tiden. o:
Satt och ojade mig över hur jag skulle ordna med studielitteraturen, eftersom jag fortfarande är - så att säga - fattig. Så kommer jag fram till att det bästa är att ta ut tusenlappen mormor skulle skicka mig i förväg - vill säga, låna den från mitt sparkonto för att sedan föra över pengarna hon verkligen SATTE in där istället. Loggar in på Swedbank, och upptäcker att den underbara kvinnan har satt in 1200 direkt till kontot jag använder.
Så kompendier och studielitteratur fixar jag tills CSN kommer, och då ska jag köpa Twilight, tror jag. Pratade med Ifrah om den idag, och det visade sig att hon (också) tyckte den var jättebra.
Ergo: ska läsa.

Men, ja.. kemikursen verkar kompakt, och jag vill helst av allt kura ihop mig i min okristligt bekväma soffa och sträckläsa alla sju Harry Potterböckerna, inte behöva plugga inför ett säkerhetsprov så att vi får labba.
Läste första boken igår, och kom fram till att den är himla gullig. Man tyckte den var jättespännande när man läste den, och så sitter man nu och inser att man var, typ, tio eller nåt.
I vilket fall sitter jag och får en massa inspiration. Till en massa. Läste MNT Gaiden igår också, så jag sitter med Turtles, Harry Potter, X-Men och diverse annat i huvudet, när jag egentligen borde koncentrera mig på mina studier.
Men det är TRÅKIGT! D8<

Kims bok - som jag beställde mer än en vecka före jul - har äntligen kommit. Hon vet vad det är, så det är riskfritt att skriva det här. Ska skicka Hellboy till dig så snart jag kommit över ett kuvert där den garanterat inte blir kantstött i posthanteringen.

Och så har jag glömt att posta intyget för elnätet, samt bekräftelsen till adressändringen IGEN! Jag kommer aldrig få det gjort.. nåja, ska försöka imorgon igen.

Nu tänker jag antingen läsa vidare i Hemligheternas Kammare, eller titta på ett avsnitt eller två av X-Men Evolution.
Jag tror jag gör både och.

Oceans of love

1 kommentar:

  1. Twilight är bra, jag har dock bara läst första delen; på svenska då. Dock är Bella, huvudpersonen, lite av en Mary Sue. Men den är bra ändå =]

    Jo, första boken, och några av de som kommer efter, är väldigt gulliga; dock är den inte lika gullig i slutet, på gott och ont.

    Kram <3

    SvaraRadera