torsdag 29 januari 2009

Upp som en sol och ned som en pannkaka

UARGH!
VARFÖRVARFÖRVARFÖR kan det bli så FEL!
Jag har haft en BRA dag. Jag var på föreläsningen, snackade med Ifrah, gick ned på stan, köpte Lillasysters present, fönstershoppade, träffade Sven, åt sushi.. Sen gick vi till Espresso House, tog en muffin och en chai och träffade Emelie. Sen följde jag Emelie till Burger King, så hon fick äta, vi pratade ett tag och sen skulle jag ta tåget till Eslöv för att fixa mina skor.
Det var bra. Jag menar - nya jeans, kände mig snygg. Försov mig, men fixade ändå att ta mig till skolan i tid OCH få i mig frukost.
Men så var tåget inställt..
..och så kom jag fram till Eslöv en 40 minuter senare än beräknat.
..och så tog det mer tid hos skomakaren än jag trott. (Var och handlade under tiden).
..och så tog jag mig hem och klockan var SEX!
Meningen var att jag skulle läsa 25 sidor kemi, samt överföra 14 sidor anteckningar från förra kursen till datorn! D8
Jaha, och sen fick vi resultaten från förra tentan, och naturligtvis har jag glömt mitt kontrollnummer, så jag kan inte se vilket resultat som är mitt.
Så nu sitter jag med ångest, i rädsla att jag har kuggat igen, och måste skriva TVÅ omtentor!

..jag kommer inte palla det..

Men nu sitter jag i alla fall och knaprar i mig paprika och laddar ned Macahans medan jag pluggar. Får väl sitta till långt in på natten, och åka till Lund imorgon trots att jag är ledig, och ta reda på tentaresultatet.

Jag hatar det här..


Nåja. Jag måste verkligen få mer gjort nu.

Dagens husmorstips:
Hur många gånger har man inte haft gäster över som man har tittat på film med. När man känner hur det börjar bli varmt om fötterna sparkar man av sig inneskorna, och känner hur en otrevlig odör sprider sig i rummet?
Eller tagit upp jeansen man tänkt ha på sig under dagen, och känt i fingrarna hur ofräscha de känns?
Lösningen finns i ditt kök (eller hos en del - i källaren).
Lösningen heter Frysskåp.
Lägg de ofräscha jeansen där ett par timmar i en plastpåse, så känns de som nya igen.
Låt de inpyrda skorna ligga där över natten, eller ännu hellre, över en helg när du är hos mamma och snyltar mat.
Jag lovar att odören kommer att vara borta. ;)

Oceans of love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar