måndag 12 januari 2009

Tentaångest

Ja..ha..

Tenta på fredag.
Inte pluggat i jullovet.
Addera detta, och du får: ÅNGEST!

Jag avskyr att oroa mig för prov, men eftersom jag kuggade på tentan i mikrobiologi har jag plötsligt insett att jag inte är immun mot att få underkänt i något ämne. Och det är HEMSKT!
Säkerligen bra för min karaktär, men att nu oroa sig för att man ska klara nästa tenta, trots att det är mitt favoritämne - Genetik -, är jobbigt.
Men nu har jag i alla fall hela veckan och två helt fria inläsningsdagar på mig att plugga på anteckningarna - läste klart i boken tidigare idag.

Och som om inte det är nog har jag dåligt med pengar. Väntar på CSN i mitten av januari, och mormor fick påökt på pensionen så hon bestämde sig för att skicka en tusenlapp till mig i rena glädjeyran.
Vet ni hur mycket hon fick påökt? 400 kronor. -____-
Men jag måste betala nätet - fast det är inte SÅ bråttom - och för adressändringen. Frågan är bara om det ändrar folkbokföringsadressen.. Jag borde gå in på Adressändring och kolla.

Men till roligare saker.
Vi ska ha tjejkväll på fredag, efter att jag har skrivit tentan. Jag och Emilia, kanske Lizette och på lördagen kommer Sven och troligen Emelie. Sven får vara med på tjejkväll - det är han tillräckligt feminin för.
Vi ska äta miniminitacopajer, hemmagjorda vitlöksbaguetter, majs och svamp och annat gott. ~
Och så ska jag och Emelie söka sommarjobb på Skånes Djurpark. Vi kom på den genialiska idén idag, eftersom det i alla fall BORDE vara roligt, och det ligger i närheten av Höör - där jag ju bor, så vi kan sova. Och hon har bil, om avståndet är längre än vi tänker oss. ^^

Vi hörs senare, nu måste jag plugga och äta upp min kalla mat.

2 kommentarer:

  1. Det går säkert bra <3

    Tror du att det är någon mer än jag som läser bloggen? Det är i alla fall bara jag som kommenterar ^^

    //Vinaya

    SvaraRadera
  2. Det vore kul att se en vetenskaplig (host) skala på det här med feminitet och hur högt på den man måste ligga för att få delta på tjejkvällar. Detta för att sedan kunna jämföra med mitt eget värde.

    Bara en stilla tanke...
    Kram Sven

    SvaraRadera