tisdag 20 oktober 2009

Ännu en tisdagmorgon



Nu sitter jag och skriver och lyssnar på filmmusik medan jag väntar på att mascaran ska torka, och egentligen borde gå och göra min frukost.
Igår var det på dagen två veckor kvar till tentan i humanfysiologi, och jag ser definitivt inte fram emot det. Har än en gång inte läst riktigt alla sidor till gruppstudiemötet, och jag har inte kommit längre än kapitel 7 för att skriva av summarys.

Igår hämtade jag post från vår gamla lägenhet, och hittade två tandläkarkallelser. Den ena till Hoby, och den andra till Karlskrona och spec. tandvården. Hoby får väl höra av sig om de blir griniga för att jag missade tiden, och Karlskrona ska jag till på måndag. Troligen ska vi då byta fasaderna på treorna, och sen är min mun faktiskt färdig. Frågan är bara om jag får betala för det här nu, eftersom jag har fyllt nitton.

Vad är det mer som händer idag, då? Kim ska till Ronneby, så jag blir ensam i eftermiddag. Men hon ska i alla fall inte sova över, som jag trodde, och det är skönt. Sen branden har jag blivit jättenojig över att sova själv, ligger och stirrar på brandvarnaren och sånt. Inte kul.

Och sen - haha.. ha.. ha.. - jag kommer vara så fattig den här månaden! Eftersom vi inte fick veta att inte hyran för oktober blivit betald på den stora lägenheten, kommer Kim och jag att få betala en hel hyra var. Tillsammans med alla andra räkningar jag har, så går ca 8 000, vilket är mer än studiemedlet.
Hoppas jag får jobba mycket i November.

Och sen upptäckte jag att det här är mitt hundrade inlägg. Lite kul att det blev på en vanlig, plain, tisdag.

Nu ska jag fixa frukost och kolla Kyo Kara Maoh.

Oceans of love! ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar