måndag 5 oktober 2009

Djävulsbusschaufförer från helvetet!

Jag blir så himla ARG!

Alla som någonsin har sett Botulfsplatsen i Lund, vet att där finns ett jättestort övergångsställe som helt enkelt går förbi alla hållplatserna och leder bort mot Mårtenstorget.
Eller, okej. Jag kan inte säga SÄKERT att det är ett övergångsställe, men där det är breda, vita streck på vägen, och en skylt som den här under finns, så brukar jag i alla fall ANTA att det är ett övergångsställe.

I vilket fall har jag och Carro börjat gå över vägen, och Kim och Vincent kom bakom oss, när en buss börjar tränga sig över övergångsstället, utan att ha någon som HELST rätt till det!
Det kallas goddamn FRICKIN' företräde!
Kim och Vincent stannade - naturligtvis, Kim är lite trafikrädd.
Enda anledningen till att jag gick över var att jag skulle stämma skiten ur honom om han skadade någon av oss.
Alltså, allvarligt talat, två gånger idag. Ena gången var det när en bil hade stannat och vi var halvvägs över gatan som en busschaufför tyckte att han kunde smita innan.
Och den andra gången var den här - och han rullade verkligen mot oss när vi gick precis framför bussen. Jag hade kunnat ta på fronten.

Lär er trafikreglerna, för helvete!

1 kommentar:

  1. Ja, jävlar. Busschauförer är livsfarliga även här i ÖSD. Man funderar hur vissa av dem ens fick körkort./Sam

    SvaraRadera