lördag 17 oktober 2009

Jaha, ännu en lördag

Nu har jag varit en riktigt slacker igen, och inte bloggat på flera dar. Fy på mig.

Tentan för humanfysiologin närmar sig, och jag börjar få ångest. Inte för att jag inte har pluggat - hell, det har jag - men för att det känns som om jag inte har pluggat tillräckligt.
Verkligen. Även om jag har suttit och läst till kanske ett-två på natten varje dag, och varit uppe igen vid sex, sju, så känns det som om jag borde ha gjort så mycke
t mer. Det har ju funnits dagar när jag inte har pluggat alls, och jag har ju inte gjort några av frågorna. Det ger mig lite ångest som sagt.

Men, ja, i övrigt. Det händer inte så mycket. Förutom att jag kommer ha grymt dåligt med pengar i nästa månad. Vi fick inte veta att hyran för oktober på den stora lägenheten inte blivit betald, så jag och Kim kommer få betala varsin hyra nästa månad.
Inte kul.

Sen har jag inte så mycket mer att skriva om. Tänkte fylla lite plats med bilder jag har tagit med min allt annat än bra mobilkamera.


Vår organdocka på humanfys. labbet gör ett pleasure face. Så snart jag såg det tyckte jag att det var värt att föreviga.




Den läskigaste "kom in och ät här"-statyn EVER! Han står utanför restaurangen som finns vid City Gross ute på Nova, var där med Calolinen och handlade.




Den här tog jag faktiskt i Stockholm, jag blev bara så himla glad av att se bröllopstårtsdekorationer för gay par!




Den här är då tagen på samma ställe som bilden ovan. Tror att det var utanför caféet vid Metro i Täby Centrum.




Den här hittade jag på Coop häromdagen. Inte nog med att det är jävligt sorgligt att det finns människor som faktiskt köper färdiggjords tacocrêpes, utan ser ni också fettlagret längst ned i paketet? Det är säkert tre centimeter tjockt!




Den här snubblade jag över när jag var hemhemma sist. Vi skulle äta krabba och hummer, och Bosse skickade ned mig för att hämta vinet, som han satt i frysen för att det skulle hinna bli kallt på den halvtimmen som vi fixade varmrätten. Sen kommer jag ned i källaren, och det första jag hittar är en huvudlös fiskkropp.




Och efter lite letande hittade jag även huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar