måndag 7 december 2009

Såååå mycket att göra

Det här är verkligen inte roligt. Jag har PRECIS börjat ladda hem Swiss PDB-Viewer, och den tar evigheter på sig. Till imorgon måste jag ha gjort klart fyra sidor med uppgifter för Swiss PDB-Viewer, kollat igenom PBL:en igen, och, ja, pleh.
Sen ska jag jobba imorgon också, de hade en bokning på 15 klockan sex, och Louise var inte ledig, så jag blev tvungen att hoppa in. Pengar är väl bra, men just nu vill jag inte. Vill vara hemma och sova.
Det känns som om jag plötsligt har mycket mer än vad jag trodde att göra. Nästa vecka har vi deadline på ferrokelataslabben, och jag har inte ens börjat skriva ännu. Jag måste ringa tandläkaren i Hoby, för av någon anledning kallar de mig fortfarande, fast jag har bott i Höör i ett år nu.

Herregud, jag har bott i Höör i ett år nu. Bortsett när det hade brunnit.

Det gör ju inte saken bättre att jag har haft en pissdag. Första föreläsningen var väl okej, men sen hann jag inte äta på lunchen eftersom jag skulle till banken, och sen grälade Kim och jag på telefon medan jag väntade på den försenade bussen till den andra föreläsningen. Jag kom dit nästan en halvtimme efter att vi hade börjat, satt hela föreläsningen och försökte koncentrera mig, fast jag mådde så jävla dåligt, och sen när jag tror att "Yay, nu får vi rast, nu ringer jag Kim och reder ut det", så ringer jag, kommer fram och smiter ut ur salen för att prata.
Vi reder ut saker, och inser att det vi grälat om var ett missförstånd. Fine. Men sen får de inte någon jävla rast, så jag missar den andra halvan av föreläsningen, tills Mabbe kommer ut och säger att de har slutat.
Tydligen står allt jag missade i boken, men det var frustrerande ändå.

Sen har jag varit hemma, Kim och jag har ätit och bakat och flummat, allt bra på den fronten, men nu måste jag ta itu med all skiten med plugget.
Jag vill ha LEDIGT nu, men jag kommer tvingas läsa som ett djur under jullovet för att hinna bli klar.

Jaja, vi har i alla fall planerat in en dag på Väla nästa vecka, för att handla julklappar, och jag har betalat de tre Harry Potterfilmerna jag hade köpt, så det är i alla fall positivt.

Nu ska jag se till att installera Swiss, och försöka få det här färdigt, men risken är att jag sitter och tittar på bilder av Sean Biggerstaff istället för att plugga, och tvingas sitta uppe till fyra.
Bleh.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar