måndag 25 maj 2009

...

Jag har en vän.

Min vän har en kompis.

På sistone har min vän insett att hon och hennes kompis har växt ifrån varandra. 

Min vän vill ta lite avstånd från sin kompis, men fortfarande inte förlora all kontakt med henne.

Men min vän förklarade nyligen detta för sin kompis, och nu vet hon inte hur mycket kontakt hon egentligen vill ha med kompisen. Det var som om kompisen bara försökte dumpa över allt ansvar och all skuld på min vän, fast hon inte gjort sig förtjänt av det.

Dessutom är min vän rädd för att hon har förlorat en väldigt god vänskap med kompisens kille.

Hon vet inte vad hon ska göra.

2 kommentarer:

  1. Tycker synd om din vän, verkligen, och du vet vad jag tycker om det hela så det behövs inte upprepas.

    Men det ordnar sig nog med din vän ska du se, i alla fall mellan din vän och kompisens kille. Grubbla inte för mycket över det bara - det äro icke hälsosamt.

    *ge fiskpinne*

    SvaraRadera
  2. Den som är rak på sak och ärlig får alldeles för ofta skulden... fast relationer som strular aldrig är enbart ena partens fel.

    Jag tycker att hon ska hitta andra lekkamrater, låta tiden gå, och sedan springa på henne igen eller höra av sig på infall när det som hänt nu känns lättare.

    Om det funkar med killen eller inte är upp till honom, och inte tjejen (även om hon kanske tror det).

    Kram på!

    SvaraRadera