tisdag 5 maj 2009

ORGANISK KEMI FTW!

Vår. Nye. Föreläsare. Regerar.

Han är asbra!

Boken har han skrivit själv, och han föreläser jättebra..!
För att citera ett av styckena, efter att en atom precis blivit schematiskt beskriven: 

"Visserligen är beskrivningen av atomer ovan en grov förenkling, som troligen skulle ge en renlärig teoretisk kemist hjärtsnörp, men ambitionen med detta kapitel är att beskriva atomer och bindningar mellan atomer med modeller som vi kan använda för att förklara och förstå organiska molekyler, bindningar och reaktioner. Låtsas därför att kvarkar och annan ohyra inte existerar, och nöj dig med protoner, elektroner och neutroner!"

Jag menar, det här är ju för fasen ROLIGT! 

Åh! Åh, åh, åh! Något annat som är bra!
Jag klarade biokemitentan! Now I say; fuck pyruvatoxideringskomplexet! ;D

Hm.. på minussidan: Mitt nät krånglar lite. Men Ingrid har gett mig adaptern till sitt eget trådlösa nät, så det ska nog gå på ett eller annat vänster. ^^

Och mer än så är det inte. Jag ska ge mig an lite mera kolväten och deras egenskaper nu.

Ha det!

Oceans of love! ~

4 kommentarer:

  1. Bra att du har en rolig och bra föreläsare! Det gör ämnet mycket lättare, eller hur?
    Underbart med tentan, då har du tid att hitta på något nu?

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Grattis till tentan!!! :D
    Det kommer nog bli en film&spelkväll när vi väl har fixat klart allt i lägenheten :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni äntligen har fått en bra föreläsare :) ..
    "Låtsas därför att kvarkar och annan ohyra inte existerar, och nöj dig med protoner, elektroner och neutroner!" haha xD... Kanon! :P

    *yay!* Grattis till att tentan är avklarad :).

    Kram // Emelie Lj.

    SvaraRadera
  4. Heja!!! Grattis till tentan!

    Gutt med najsig föreläsare. Vi ses ju..
    Kram

    PS Filmkväll hos Mario och Matilda låter super. DS

    SvaraRadera