onsdag 4 mars 2009

Drömmar

Hur ska jag kunna plugga..?

Egentligen borde jag redan ha gjort färdigt labbrapporten, läst mina tjugo sidor och vara djupt försjunken i mina anteckningar från KemA00 nu, repeterande inför omtentan. Men jag kan inte.

Hur ska jag kunna plugga när mitt huvud komponerar scener som jag vill skriva ned? BPRD-grejer, mest. Men också Eragon, av någon anledning.

När jag borde tänka på elektronegativitetstrender eller hydroxidjonskoncentrationer, så är mitt huvud fullt av goda halvdemoner, drakar och fiskmän..

..mest fiskmän, tror jag.

Nåja, meningen med det här inlägget var egentligen bara att beklaga sig lite, så att jag kan tvinga mig att få något gjort, och sen ringa Kim.

Oceans of love~

2 kommentarer:

  1. Jag brukar göra att jag sätter en tid när jag gör annat än pluggar (typ efter klockan 17 pluggar jag inte mer, utan skriver annat eller läser min bok) Prova?
    Sen att det du läser förmodligen är tråkigt gör ju inte saken bättre precis...Väv in BPRD i studierna?
    Om ingenting skulle fungera, så finns ju alltid jag och Sven här som kan försöka få upp plugg-inspirationen ^

    SvaraRadera
  2. Sweet dreams are made of fish... (this) med Eurythmics.

    SvaraRadera