söndag 22 mars 2009

Uuuuurgh..

Jaha, here we go again. Tenta imorgon. Jag är i alla fall bättre förberedd än till förra, men oroar mig naturligtvis ändå. Jag borde inte ens sitta här och skriva, utan plugga arslet av mig för att hinna lära mig allt om huvudgrupperna i periodiska systemet, plus ett antal anjoner och syror..

På plussidan - om tjugofyra timmar är det över.

På minussidan - jag är inte helt 100% säker att jag klarar det.


Därför lär det inte bli fler uppdateringar innan jag har skrivit tentan.
..tja, vad finns det mer att säga?
Mina värdar har klagat på att jag vädrar för mycket och släpper ut värmen - som de betalar för.
Men för fan, det finns ingen luftkonditionering förutom i badrummet, jag måste ju kunna andas också!

Hmm..

..jag vann biobiljetterna till Bläckhjärta, och ska se om Lillasyster är ledig nästa helg. Lovade att bjuda henne om jag vann.


..Jag ska få en fiol! Jag nämnde för Lizette att jag vill lära mig spela, och när jag klagade över att fioler kostar uppemot ett par tusen om man ska ha en hygglig en, så lovade hon att fråga runt bland sina.. hrm, bekanta i Malmö musikkår. Och efter typ, tio minuter messade hon och skrev:

"Jag har slagit rekord. Fråga mig varför."
"Varför?"
"Jag har hittat en fiol till dig."
"..du skojar? I vilket skick och för hur mycket?"
"Skit i skicket, den kostar dig nämligen inte ett öre."

Det var en.. ja, heh, bekant, till henne, vars bror hade en som han tydligen ville bli av med. Han ska stämma den, och så kommer han ned om en och en halv vecka, så ska jag få den. ^^

Så, grannar, se upp! Snart börjar jag tortera katter!

I övrigt.. Peter har hittat torrenter till hela Crossing Jordan till mig. Stort tack!

På plussidan: Snart har jag hela första säsongen.

På minussidan: Jag vågar inte ladda ned fler, eftersom jag sedan bara har en 14 gb ledigt på datorn, och den måste ju fungera också.

Är det någon som känner till en bra, billig extern eller intern hårddisk som skulle funka till min dator? o:

Men, men. Nu ska jag ge mig på de alkaliska jordartsmetallerna. Höres efter tentan, så får vi se om jag gråter eller jublar.

Oceans of love!

2 kommentarer:

  1. Tjoho!
    Hur gick tentan? ^^ ...
    Ja vädra på ^^..
    Jasååå.. Inkheart.. Så att det är så den heter ^^ .. *"Pappa! Dra ner Inkheart!"*
    Oh ^^ .. Fiol ^^ .. Hur är det med Lizette förresten? Hon kom aldrig tillbaka i Januari när hon stack pga att hunden var sämre. Kommer hon överhuvudtaget tillbaka?

    Crossing Jordan.. Ja ... Den serien är bra ^^ .. jag har la sett alla avsnitt där minst 5 ggr om redan :p.. Men jag ser gärna om dem igen :p De går på TV hela tiden xD :P...

    *kraaam!* // Emelie

    SvaraRadera
  2. Kom igen Petroo! Du klarar tentan.
    Fiol skrev du...Ska du ta lektioner eller ska du läsa dig till spelandet?
    Om jag lär mig spela piano bättre och Sven något instrument (eller sång) ska vi spela lite då? ;)

    På tal om värme, är det klart nu? Innan fick du ju ingen värme. Ordnade din hyresvärd med cirkulationssystemet? Men vädra du, du måste ju som sagt andas också!

    I tröstar oss tillsammas i veckan (har inte en aning om hur min tenta kommer gå) med tjejkväll!

    Just det! Extern hårddisk! Dammsug tradera! Sven hittade sin där, fungerar utmärkt. Mycket billigare än i affären

    Kram

    SvaraRadera