tisdag 10 mars 2009

En bra dag

För en gång skull har jag haft en bra dag. En halvtråkig föreläsning, en bra övning och god mat när jag kom hem. Jag har fått en hel del gjort, och jag har sovmorgon imorgon. Det är.. bra helt enkelt.

Jag skriver Nindë Silverdolk för tillfället, och herregud.. jag är på sidan 115, och hon är fortfarande bara 20 år! Och den ska fortsätta tills hon är 113, eventuellt längre!
Men nu har hon i alla fall fått klartecken att ta sig från garnisonen och in i den riktiga striden. Snart blir det återseende av Seionol och Haldir, och jag ska precis till att skriva en Additional scene ur Legolas synvinkel - det är kul, lite omväxling.

Haha, och så bakade jag bröd idag. Jag hade ett paket jäst som gick ut på dagen, så jag tyckte jag borde använda den - speciellt som jag inte hade mer fruset bröd. Så jag satte igång med en dubbel sats solrosbröd. Nehe, så hade man inte tillräckligt med solrosfrön. Nåja, jag har i lite havregryn och vetekli och så, så blir det grovt i alla fall. Nehe, så hade man inget ljust lantbrödsmjöl, så jag blandade rågsikt, graham och vetemjöl och bakade på, och smaksatte med lite sirap. Tror det blev okej, men det blev ett hopkok. Sen invaderade degen spisen under jäsningen, men men.. nu har jag fyra limpor till i frysen.

Ska renskriva en labbrapport nu, så snart jag skrivit Legolas scen, eller i alla fall börjat på den.

Oceans of love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar