måndag 9 mars 2009

Så ledsen..

..ursäkta bristen på uppdateringar. Jag har haft massor att göra. I alla fall har det känts så.

Jag har skrivit en omtenta, haft ett sammanbrott över en annan tenta, skrivit och kamratgranskat en viktig labbrapport, haft ett annat sammanbrott som jag helst inte pratar om, samt planerat inför konserten i Stockholm i nästa vecka.


Så har jag läst ut Ljudet Av Ditt Hjärta. Den var riktigt cheesy, men gripande på något sätt. Blaha, blaha, Bella hit, Jacob dit, Edward här och Victoria där.. men man fastnade, Jag måste ge Stephanie Meyer lite beröm eftersom hon kan få ungefär fyrahundra sidors dravel om smärta och andlöshet att bli spännande.




Nu ska jag i alla fall börja på Svärdets Makt, tredje i The Song of Ice and Fire. Hoppas den är så bra som de säger. Sen får jag läsa The Spirit Stone och The Shadow Isle. Och kanske ta om Magikerns Saga - den var länge sen.


Och jag är så TRÖTT på att plugga! Inte tillräckligt för att lägga ned min utbildning, men tillräckligt för att vilja lägga mig ned och sova i en vecka. Påsklovet ska bli skönt. Sen längtar jag till sommaren - hoppas, hoppas jag får sommarjobb på Lindebo, det hade varit så smidigt. Visserligen kommer lägenheten stå tom i ett par månader, men jag behöver inte betala mat och el.



..jag vill VERKLIGEN ha sommar! Jag lagade mina sommarskor nyss, som förberedelse. Satte fast lite sulor, band och klackar, ni vet, och jag bara längtar efter att ha dem på mig och springa omkring i söta sandaletter. Är lite trött på svarta klackskor - hur snygga de än är.



Och så har jag sån otrolig inspirationskick för Hellboy! Jag vill bara sätta mig ned och låta orden flöda, men jag HINNER inte! Det är fruktansvärt! Jag måste rätta min labbrapport nu, skriva en riskanalys till nästa labb, skriva in de svar jag kan till rapporteringen för förra labben, samt kontakta My och fråga om hon har kvar sina papper från den, så att jag kan låna dem. Satkärringen vi har till handledare ska ta mig fan inte tvinga mig att sitta och söka tvivelaktiga svar på Internet för att kunna svara på frågorna, bara för att hon inte vill hjälpa oss!


Så nu måste jag jobba vidare. Hör av mig imorgon igen. I slutet av veckan blir det ett uppehåll igen, eftersom jag är i Stockholm och kommer titta på fyra skönsjungande herrar från kontinenten, men jag ska uppdatera så snart jag kommer hem på onsdag.




Oceans of love! <3

Dagens husmorstips:
Den enklaste maträtten som finns, om man inte vill äta pasta rosé. Jag växte upp med en lite mer avancerad version, med en lök-och-tomatröra, men jag gillade aldrig den, så jag skippade den och gjorde så här istället - blev jättebra.

Det som behövs:
Falukorv
Ost
Senap (om man gillar det)
Liite matolja
Makaroner
Grönsak av något slag för nyttiga människor



Tag en styck falukorv. Skär skivor, men inte hela vägen igenom. Som till hasselbackpotatis, fast bredare.

Skiva ost.

(Om du gillar senap, lägg lite senap på varje ostskiva.)

Vik osten dubbel och lägg i snitten i falukorven.
Häll lite matolja i en form, och lägg i falukorven. Sätt i ugnen på 150 grader.
Låt steka i ugnen tills ost och korv fått fin färg. Koka makaroner under tiden.

Ät tillsammans med grönsak efter behag.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med skola =/ ... Hoppas att du får det jättekul på konserten nu då :P

    *kraam* // Emelie

    SvaraRadera
  2. Join de Klub! We've got Jackets!!! Jag är ganska jättesäker på att jag kuggade Kemin jag med... Fuck it.

    Nu är det bara att hoppa i sjön (läs bassängen) som gäller snart. Ha så kul på konserten och önska mig lycka till med fysiken så kanske jag också får påsklov...

    Kram

    SvaraRadera