tisdag 3 mars 2009

Labbrapport och Stephanie Meyer

Uuuuuhh.. jag har skrivit en hel labbrapport idag..
Eller, idag, på ett par timmar. Och riskanalyserat nästa labb..

..så jag är trött på kemi, men jag har fortfarande 20 sidor att läsa innan jag kan lägga mig och sova med gott samvete. Nu kan jag i alla fall allt om bildningen av komplexet trietylammoniumhexakloroplumbat. ^^




Usch, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Eller, jo, det vet jag egentligen. Jag bara drar mig för att göra det.
Pratade med LOH idag, om min underliga tenta, och han hade ju rätt, jag HADE missat en del viktiga saker. Så det är uppsamlingstentan i augusti som gäller för mig.
Men det är inga problem, jag fixar det.
Saken är den att jag ju kuggade min första kemitenta också, och omtentan är på lördag. Jag tror jag ska göra den, men jag har ta mig fan inte tid att läsa om allting. Det blir att jag läser igenom anteckningarna på fredag. :/

Sen håller jag på att läsa Stephanie Meyer. Har precis avslutat Om Jag Kunde Drömma, och ska till att sätta igång med När Jag Hör Din Röst.
..jag fattar inte varför de svenska titlarna ska vara så cheesy..

I vilket fall är jag hitintills imponerad. Hon har fått allting med sina vampyrer att verka trovärdigt - förutom att de glittrar.

Men jag måste säga att jag gillar sidovampyrerna mer än Edward. Han är FÖR perfekt. Han är så vacker och så underbar och så breathtaking. Och hon jämför honom med en grekisk gud och en adonisstaty och en ärkeängel och.. BLAHA! >^<


Neh, då har Lillasyster rätt i att Jasper är coolare. Emmett är skön och Alice är en klar favorit. Esme är också mysig, och Carlisle är beundransvärd.


Men det triggar mig. Jag har bara skrivit kladdiga stridscener och liknande på sistone, och de här böckerna är som att Stephanie Meyer utmanar mig personligen, och jag KOMMER att bevisa att jag kan bättre. ;)


..och med de orden lämnar jag er, för att ägna mig åt 20 sidor kemi innan jag kan slappna av.


Oceans of love


Ps. Den här bilden är för fasen den ENDA som Edward ser bra ut på! På alla andra ser han ut som om han sprungit med pannan först in i en vägg!

2 kommentarer:

  1. .. nooo, han ser ALDRIG bra ut på bild han ser ut som en trimmad varulv. >___> *mutter*

    Aja.

    SvaraRadera
  2. StephEnie Meyer ;)

    /Lillasyster

    SvaraRadera