söndag 1 mars 2009

Varför kan inte de satans öresundstågen komma i tid?

Jag skulle ha haft en bra dag om det inte vore för de förbannade tågen.
Gabby väckte mig vid halv tio, hon hade gjort scones till frukost, familjefrukost, och sen tittade vi på slutet av Vasaloppet.
Jag pluggade lite, pratade med Kim, och bestämde mig för att ta tretåget hem, så att jag skulle hinna städa också.

Tretåget var försenat - med en fucking halvtimme.

Så när jag hade suttit och frusit tills det kom - eftersom det tar ungefär en halvtimme att gå hem till mig från station, och tillbaka igen - så gick jag ombord, och upptäckte att jag hade glömt min andra mobil hemma.
Bara att hoppa av igen, och gå och hämta den.

Sen skjutsade Bosse i alla fall ned mig till station, så jag slapp gå.

..och varför kostar det 36 kronor att åka från Bräkne-Hoby till Bromölla, men bara 29 att åka fråm Bromölla till Bräkne-Hoby?

Jaja, jag pallar inte klaga mer, och har egentligen inte så mycket mer att skriva.

Jag hann naturligtvis inte städa, när jag kom fram klockan sex, utan har bara kört igång en tvättmaskin, och stoppat i mig lite mat och några vaniljbullar, som jag borde göra slut på.

Och så läser jag Om Jag Kunde Drömma. Ganska okej, men lite svulstig. ..Edward är så friggin' perfekt att det nästan är äckligt.

Men, men.. Kanske ska kika på Gustaf nu.

Oceans of love~

Ps. Ja, och min hud flagnar.. Det är svavelsyrans fel. o:

2 kommentarer:

  1. Visst är det alltid så att tågen (eller bussen) är försenade när det är som mest irriterande?! Helt hopplöst...

    *mutter*, när ska vi titta på film, du,jag och Sven? Det blev ju inte av idag.

    Var noga med hudkräm, inte trevligt med torr hud, vad det än beror på ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Anledningen till att det kostar olika beroende på vilket håll man åker är därför att det är olika förtag som är herrar över trafiken beroende på åt vilket håll man åker. Så var det i alla fall frörut. That is calld marknadsekonomi och det tycker pappa staten mycket bra om. Det är i själva verket den vägen vi väljer till vår frihet. BABAM God luck smack.
    Diktatorn loggar ut!

    Måste få se den där mytiska syraskadan. En kemist till en annan. ....Vänta lite nu kallade jag mig just kemist jursche vad äckligt....

    jaja kram på dig Petronella :)

    SvaraRadera