fredag 27 februari 2009

Woo! Mitt livs första frätskador!

Japp. Idag. Eller, ja, igår. Svavelsyra + hud = ajaj.

Först blir man rööd, sen svider det, och då inser man att man borde skölja bort vad-man-nu-har på fingrarna. Sen medan man sköljer blir huden vit, tappar känseln och blir skrovlig - ungefär som när man har legat i badet för länge, men hårdare.

Så måste man spola ett par minuter, och sen går vitheten tillbaka, men huden är jättetorr och flagnar lite, och då måste man smörja in sig.




..vår nya labbhandledare är apdålig. Därför att:


1. Hon pratar inte ordentlig svenska. Hade inte varit något problem, om hon inte behövt använda sig av vetenskapliga termer.


2. Hon STANNAR INTE I LABBET! 98 % av tiden satt hon i lärarummet vid sin dator. Hallå, damen, grejerna vi labbade med var:

frätande (tro mig),
explosiva,
giftiga,
extremt brandfarliga,
fertilitetssänkande,
miljöskadliga,
hälsoskadliga,
kunde ansamlas i kroppen,
ge skadliga långtidseffekter på vattenmiljön om de släpptes ut i avloppet,
samt ge fosterskador.
Och hon lämnar oss ensamma med det, utan en ordentlig genomgång först!

3. Hon lämnade labbet när hon hade gått igenom hur rapporten skulle vara. Vi jobbade med fucking BLY! Det är hur illa som helst om det hamnar i avloppet, men hon stannade inte för att se till att vi diskade det rätt, eller hällde avfallet i rätt slask.
..hoppas de har ordentlig klorgasbildning nu.

4. När man inte förstod, eller när hon hade genomgång, och ställde en fråga som vi inte kunde svara på, så skrattade hon på ett sätt som sade; "Men, kära nån, det KAN ni väl? Inte? Men jösses, vad har ni i huvet, då?"
Så jävla nedlåtande!


..jag saknar Jonas.. ;____;


Men, men, nu är det seent, och jag måste sova.
Eller, ja, läsa klart Harry Potter och SEN sova. ^^


Dagens husmorstips:

Kött + italiensk salladskrydda = gott.
Tro mig. Innehållet i den blandningen passar till mer än bara sallad eller potatisrätter.
Den innehåller; Vitlök, örter, salt, tomat och lite chili, om jag inte har fel.

Passar perfekt till t.ex. fläskkotletter.



Oceans of love! ~

2 kommentarer:

  1. Jag måste ju bara kontra när du skryter så....;)
    Jag hade strålningslabb i torsdags och utsattes säkert för en "dödlig" dos av både α-, β- och ɣ-strålning. Thihi

    SvaraRadera
  2. Kul med idioter till labbföreståndare -_-'...

    *kram* // Emelie

    SvaraRadera