lördag 21 februari 2009

Aj, jäklar

Nu var det länge sen jag skrev här.
Beggin' you pardon. o:

Det har hänt en del sen sist jag skrev. Mest.. att jag har fått saker jag beställt. Först och främst specialversionen av Hellboy II - The Golden Army som jag beställde för ett tag sedan. Sedan Abe Sapien-figuren och BPRD-nyckelringen som Kim köpte till mig i Stockholm - tusen tack där - och nu idag Aurianboken samt Director's Cut-versionen av Hellboy I som jag beställde innan.

Just nu vet jag inte riktigt.. jag vet inte hur jag mår. Det känns.. tomt, helt enkelt. Men jag ska göra saker inom kort, så det går nog över. Hoppas jag.

Var hos Emilia fre-lör och tittade på PotC. Vi tänkte se första och andra, eventuellt tredje också på kvällen, men efter första filmen - klockan elva på kvällen - somnade jag i soffan och hon i sängen, när vi bara tänkt ta en powernap. Lite lolligt, men ganska.. tja. Pinsamt. Vad hände med att vara uppe till klockan fyra?
Men vi gjorde semlor också, och wok med stekta nudlar - nomnom.

Men jag känner mig.. plufsig. Jag och Emilia krängde massa snacks, och jag har inte varit jättestrikt på no-candy-dealen i veckan, eftersom det varit tenta och grejer. Nu känns det som om jag måste komma igång och röra på mig.

Och jag tror.. att jag saknar Kim också. Vi pratade nyss, och hon nämnde att om Peter trivs bra på jobbet i Visby så stannar de troligen där, och hon pluggar på distans. Det känns till och med fel att skriva det här - för jag vill att de gör precis vad som känns bra för dem - men jag måste väl erkänna att jag blev lite besviken. Blev så glad när hon sade att hon tänkte byta till Lund, och såg fram emot det.
Och jag känner mig så falsk som häver ur mig det här, men jag måste få det ur mig.

..och nu håller jag på att börja grina.
Jag fattar inte ens varför, för egentligen har jag det bra. Inga speciella läxor eller plugg, inte mycket som jag måste göra.. men ändå.

..fan.

Jag slutar skriva nu. Ska titta på film istället, och hoppas att min sentimentalitet lägger sig.

Oceans of love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar