söndag 22 februari 2009

Puuh..

..ska snart fixa mat, så det blir ett kort inlägg.


Idag var familjen här, och jag fick lite hjälp att sätta upp brandvarnare och en hylla, samt fästa bokhyllan vid väggen. Lillasyster blev purk för att de inte kunde åka vidare för att titta på hundar så snart som hon ville, men det var trevligt ändå.


..far min gillar inte hushållspappersfiltrerat kaffe.


Sen har jag varit duktig och städat hela lägenheten. Dammsugit, torkat golven, dammtorkat, rengjort handfatet och toaletten. Och så har jag duschat och rullat hela håret på spolar. xD




Och nu ska jag laga mat. Stekta nudlar var en hit, så det blir det igen, med sötsurt fläskkött, svamp och bönor idag.


..och imorgon börjar KemA02 på riktigt. Jag ska köpa mina kompendier, och vi får förhoppningsvis inläsningsanvisningarna. Plöh!

Men, men.
Matdags ~

Dagens husmorstips:
..åtta koppar blåbärste på två timmar gör dig dålig i magen..




Oceans of love!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag du ^^.
    Vart hittade du receptet till maten? :) .. Låter hur smarrigt som helst :)

    Och fasen vad det retar mig att det där med blåbär inte fungerar för mig alls xD

    Jag läste din kommentar i min blogg. Fredag låter najs ^^.

    *kram* // Emelie "Skånetösen"

    SvaraRadera
  2. Tror att det var för länge sedan din far studerade. Kaffe genom hushållspapper funkar alldeles utmärkt för mig.

    Kram Kaffediktatorn

    SvaraRadera