onsdag 11 februari 2009

Mitt liv som slav..

Det är så det känns. Under Universitetsherrens snärtande piska. Vi pluggar och pluggar och pluggar, skriver labbrapporter och beräknar resultat och.. och.. ..och det hade varit trevligt om vi fick lite tid att äta och sova också!


I natt satt jag uppe med min labbrapport till spektroskopin till klockan tjugo över ett. Sen var jag tvungen att läsa i boken, eftersom jag inte hade gjort det, och när jag var klar med det var klockan lite över två. Sen duschade jag och jag kom väl i säng lite i tre..
..jag tror jag går på övertändning, för jag är inte ens trött.

Och så idag, upp vid halv åtta (sovmorgon), till skolan klockan nio, skriva ut labbrapporten, lämna den, gå på genomgång.. Sen direkt till tåget, tillbaka till Höör, till kommunen, fixa elräkningen.

Det är i alla fall klart nu. Jag hade skrivits på fel abonnemang. Nu har jag en på 360 kronor istället, det är lite rimligare. Den förra var mer än dubbelt så mycket.

Jaha, och så har jag ringt Gabby. Operationen verkar ha gått bra, för hon låter precis som vanligt i telefon. Åker troligen hemhem över helgen och tillbaka till Höör igen på söndag kväll eller måndag morgon.

Och nu måste jag fixa mig lite lunch och betala min riktiga elräkning.

Oceans of love ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar