lördag 14 februari 2009

Alla ensamma hjärtans dag

Det är det idag. Man blir så himla ledsen av all reklam och alla anslag, som säger: "Överraska din kärlek med den perfekta alla-hjärtans-dag-presenten - [insert whatever they sell here]!"

Men tänk då om man inte har någon kärlek? Om alla meddelanden och plakat som säger hur lycklig och förälskad man ska vara idag bara förstärker känslan av ensamhet?

För min del är det artonde året i rad som jag firar Alla Hjärtans Dag ensam och utan någon att älska. Ännu ett av de år när jag inte vill ta kontakt med mina icke-singel-vänner, för jag vet att DE troligen gör något gulligt och romantiskt.


Nu vill min syster ha sin dator..


..oceans of love

3 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är att vara ensam på alla hjärtans dag, och hur det är att vara nyligen dumpad på alla hjärtans dag. Det skär. Så jag lider med dig, även om du kanske inte tycker att jag förstår eftersom jag har Sven. Det är inte mycket (och nu kommer en klyscha, läs inte om du vill undvika sådana) men vi vänner finns här.

    Äsch, det här blev inget bra. Förmodligen vet du vad jag vill säga för att lätta din sorgsenhet och frustruation för att du är singel (vilket är oförståeligt, med tanke på hur underbar du är)

    Kramar till en av de bästa människor jag känner

    SvaraRadera
  2. Hejsan Petroo!

    Jag säger "FUCK alla hjärtans dag!". Det är bara amerikaniserat commersialistiskt sjukt fjanteri. Av den anledningen väljer jag att få uttlopp för mina gulligheter på andra dagar UTOM denna. Vilket kvinna ovan kan (kanske en aning besviket) bekräfta.

    Keep smiling... :)

    /The Dic

    SvaraRadera
  3. *krama om*... Jag vet hur det känns.. Det är så, jobbigt på något sätt att sitta hemma, ensam, medan par-folk ränner ute och kvittrar som fåglar på sommaren... Själv har jag firat alla hjärtans dag ihop med någon vid ETT tillfälle, endast för att jag då hade turen att äntligen ha hittat någon att ha då - och ja, tråkigare får man la leta efter... I alla fall.. Jag har firat alla hjärtans dag på egen hand i 19 av 20 år... Inget roligt alls..

    Men en dag Pet. En dag så skall vi två ha någon att äta hjärtegodis och se på kärleksfilmer ihop med! =)

    *kraaam* // Emelie (skånetös)

    SvaraRadera