tisdag 17 februari 2009

VILLINTEVILLINTEVILLINTE!

Den fucking kemitentan är imorgon, och jag kommer inte klara den. Jag satte mig med uppgifterna idag, och det är bara en enda röra.

"En lösning av fosforsyra med pH 2,4 skall tillredas. Fosforsyras pKa-punkter är: pKa1 = 2,4, pKa2 = 7,6, pKa3 11,8. Vilken koncentration ska lösningen ha?"

Jag kommer inte längre än till att man ska ta hänsyn till den första jämvikten, och att vätejonkoncentrationen då ska vara 10^-2,4.

Jag kommer sågas.. ;_______;

3 kommentarer:

  1. Usch då -_-'... Jag hoppas att det går bra för dig ändå... I vilket fall som så har du ju alltid omtenta sen... Lycka till imorrn!!

    *kram* // Emelie

    SvaraRadera
  2. Kämpa Petroo, kämpa!

    SvaraRadera
  3. Heja Pet-san!!!!!!

    / Hobydiktaturattenten... jag har också kemitenta snart :||

    SvaraRadera