söndag 8 februari 2009

Ensam och less

Ibland känner jag mig bara så jäkla ensam. Så var det i morse. Jag vaknade av att Ingrid ringde mig vid niotiden för att bestämma tiden när vi ska till kommunen och reda ut det där med min elräkning. Sen somnade jag om och sov till tolv, bara för att jag inte ville stiga upp för att vara helt ensam hela dagen, och inte göra annat än att plugga.

Det känns verkligen som om jag inte gör annat numera. Det blir knappt något skrivet, och jag bara sitter här och tragglar mig igenom sida efter sida i boken. Dessutom fattar jag inte.
Okej, syror och baser och entropier och sådär, det är inte så illa, men jag FÖRSTÅR bara inte entalpi. Eller jämviktskonstanter.


Och så labbade vi på entalpi i fredags, ska ha redovisning på tisdag. Ifrah var tvungen att berätta precis för mig hur jag skulle räkna allt, men jag tror ändå inte att jag fick något rätt. Ska prata med honom när jag lämnar in den.

På plussidan: Jag har köpt en skrivmaskin. Den fungerar som en dröm, och är jättehärlig. Överväger att ta med den till skolan någon dag, bara för att det är roligt.
Och så bakade jag solrosbröd idag. Det blev JÄTTESTORT och JÄTTEGOTT!
Tack, Emilia, för det receptet.

Och jag måste ge Ifrah en ovation. Utan dig hade jag inte kunnat fylla i något alls. Det är inte lika pinsamt att gå och säga "Jag har fyllt i det, men det känns inte som om jag har fått det rätt", som att säga "Jag fattar inte!" när man ber om hjälp.
Tack så otroligt mycket för att du drog alla formlerna och standardbildningsentalpierna på telefon. Det räddade troligen mitt liv.

Och jag håller nog på att fastna i Hellboy. Igen.
I denna sekund skriker mitt tangentbord om att jag ska skriva mera på mina noveller, men jag tänker stå fast och skriva riskanalysen för Syra-Bas-labben först.
Egentligen hade jag tänkt att titta på Robin Hood - Prince of Thieves ikväll, men det blir nog Hellboynovell och De Tusen Farornas Berg.

Ska göra analysen nu, så att jag kan skriva sen.


Oceans of love ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar