tisdag 10 februari 2009

Påsklov!

Snällasnällasnälla, säg att vi har påsklov den vecka jag tror att vi har det!
Då kan jag åka upp till Kim i nästan en vecka. Kan åka på lördagen och vara där till, säg, fredag eller lördag. Vill träffa familjen lite också, men jag har inte träffat Kim sen nyår! ~



Har mailat studievägledaren och frågat, helt enkelt. Emilia sade att det stod på hemsidan, men jag kunde inte hitta det. o:

I övrigt har dagen varit ganska pissig. Vi hade visserligen trevligt på labb, men jag kom inte därifrån förrän klockan halv sex, och var inte hemma förrän sju.
Jag hade jättemycket fel på inlämningen till kalorimetrilabben, vi redovisade den i alla fall och ska lämna in igen, dagens labb var jätteseg, bara sitta och titrera hela tiden, samt att jag har en labbrapport som ska in imorgon som jag egentligen borde skriva på

Och till råga på allt vill jag helst sitta och skriva på mina noveller. Jag försummar Catahya just nu, och det känns piss. Håller ju på med en novell där som faktiskt är min egen från grunden, och jag vill verkligen hålla intresset uppe för den.
Dessutom vill jag skriva Harry Potterscener och Hellboynovellen. Jag avslutade ju som sagt Australia CH häromdagen, och den kommer komma inom kort, men ändåå!

På plussidan har jag i alla fall skrivit två Harry Potterscener på min skrivmaskin. En med Jasmine och Sirius, där de försonas efter, typ, fjorton år av ovänskap. Den andra är med Carmen och Firenze, ett infall som jag bara fick och knattrade ned. Men den blev bra.


Till sist tror jag att jag ska skriva en Kyo Kara Maoh-följetong på Fanfiction.net. Med fokus på Gwendal och Alexandra. De har en ganska bra relation, och jag skulle vilja utforska den mer, samt se vad man kan göra skrivarmässigt av den världen.

Åh! Åh! Åh! Och jag har förbokat Kyo Kara Maoh 3 från SF-bokhandeln. Ska beställa Hellboyfilmerna därifrån också, nu när jag och Lillasyster har bestämt oss för att inte bo på vandrarhem när vi är i Stockholm, utan sova hos mormor.
Den rara kvinnan had tagit för givet att vi skulle bo där, och så länge vi poängterar att vi inte vill belasta dem, och att vi kan klara oss mer eller mindre själva, så borde det gå bra. Alltså har jag mina utgifter för mars lättade medd 1 000 kronor och lite till, så jag kan gott kosta på mig lite film.

Nåja, nu måste jag fortsätta med labbrapporten. Jag har Resultat, Diskussion, Beräkningar, Referenser, Appendix och Bilagor kvar, och sen måste jag läsa 25 sidor i boken så att jag inte sackar efter i mitt pluggschema.

Oceans of love ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar