måndag 9 februari 2009

Jahaja..

..nu är det inte långt kvar till kemitentan..

Usch, vad jag avskyr det här.
Jag kan inte elektronkonfiguration, inte entalpi och inte jämviktskonstanter. Det KÄNNS som jättemycket, men det är det väl inte egentligen..


Och till råga på allt kan jag inte koncentrera mig när jag ska plugga, utan den ena scene efter den andra duker upp i huvudet på mig. Skrivmaskinen är himla behändig, dock, för nu kan jag bara knattra ned allt jag tänker, genast ha det på papper, och sen inte behöva plocka mer med det.
Dock måste jag hitta ett sätt att få över texten på dator..

Men det borde gå. Jag minns någonting från datorkunskapen i gymnasiet om att man kunde scanna in.. Nåja, jag frågar Peter.



Nu har jag i alla fall läst det jag ska för idag. Jag ska skriva klart riskanalysen (som jag borde gjort igår) och skriva halva labbrapporten till spektroskopilabben, sen är jag färdig för idag.

Har faktiskt också varit ganska duktig, för jag har både bokat tid på vårdcentralen för att kolla mina blodvärden (Jag är trött HELA TIDEN och fryser jämt), och så har jag ringt försäkringskassan och kollat när jag kan vänta mig beslut om bostadsbidrag.

Egentligen har jag inte så mycket att säga.. jag brukar sitta under dagen och komma på saker som jag ska skriva här, men när jag kommer hem är allting borta. Mitt minne är värre än ett läckande såll.

Den ena Hellboynovellen blev i alla fall klar igår. Den som inte har något namn, men det får nog bli Australia CH. Det är egentligen ett ganska basic uppdrag: Leta efter stort monster, hitta stort monster, flickor skadade, pojkar slåss mot nyss nämnda monster, monster dör, snuttscener på slutet.
Men den blev välskriven, om jag får säga det själv. Hamnar nog på DA och på Fanfiction.net.

Men nu måste jag plugga vidare. Jag kanske hör av mig senare ikväll, när jag kommit på något intressant att skriva.

Oceans of love ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar