torsdag 5 februari 2009

ARGH!

Jag hade skrivit ett låångt inlägg om vad jag hittat på idag, eftersom dagen varit ganska bra. Så klickar man på "Publicera inlägg" och Blogger fuckar med en. >^<
Och nu pallar jag inte skriva allt igen.
Men det har varit en bra dag. Föreläsningen var relativt förståelig, jag har visserligen missat tåget, men smet och köpte tandpetare under tiden jag hade över. Varit på Second Hand-butiken och köpt mig en väggklocka, och sedan och handlat en massa groddar jag mjölsorter och grejs, så att jag kan baka gott bröd. ~

Däremot fick jag en elräkning på 800 kronor idag.. Varifrån den kommer förstår jag inte, för jag har definitivt inte använt så mycket el - eller så ska jag tamigfan byta elbolag.
Nåja, min värd reder i det, och förhoppningsvis vet vi vad som är fel imorgon.

Och nu ska jag till att plugga mera. Läsa mikrobiologi, fast jag helst vill läsa upplösningen i Flammande Bägaren. Jag måste vänta tills det här är klart. Och tentan efter det..
Hur som haver skriver jag igen. Infall. Det är jätteskönt. Satt och petade ihop två Deathly Hallowsscener i dagarna, och det blev riktigt bra. Ska betaläsa dem nu när det har gått ett tag.

Dagens husmorstips:
Tag köttfärs. Stek. Lägg i svartpeppar, vitlökspulver och soja.
Notera: Inget salt - sojan är salt nog i sig.
Häll i kanel. Ja, smarto, i köttfärsen.
Stek på lite till och hiva över på en tallrik.

Fräs svamp. Krydda med lite salt, samt vitlökspulver.
Häll tillbaka köttfärsen och låt fräsa tills det har yta.

Serveras med fördel med hasselbackspotatis, (kall) majs och en macka på hembakad sirapslimpa med kokt medwurst.
Tro det eller ej, det blir riktigt gott.

Oceans of love ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar