torsdag 12 februari 2009

..jag fattar det inte.

Jag blev kuggad på omtentan. När jag gick från salen kändes det som Vene, vidi, vici - jag kom, jag såg, jag segrade, och nu när vi fick resultaten säger de att jag hade fem poäng från godkänt.
Ni som har läst det här vet hur hårt jag har pluggat, och det känns fullkomligt omöjligt att jag ska ha blivit kuggad.
I vilket fall har jag mailat studievägledaren, och också en lärare på en gammal kurs, eftersom jag vill veta hur man ska göra för att få veta om en tentamen faktiskt är rättvist rättad. När vi skrev den ordinarie tentan var ungefär hälften av klassen underkända, och av de sexton som skrev omtentan blev nio underkända - det är inte vettigt, något måste vara fel!

Men om det visar sig att det är oss det är fel på, så måste jag skriva uppsamlingstentan i augusti.
Det är i alla fall ett bra tag dit, så jag har inte så mycket att oroa mig för nu, förutom kemitentan nästa vecka.

Och jag har påsklov! ~
Vilket betyder att jag åker till Gotland. Vår lärare skulle inte planera in något den vecka som KC skrivit för påskuppehåll, så allting är bra på den punkten. ^^

Men, ja.. det är inläsningsdag, och jag måste plugga vidare. Det här suger verkligen, och enligt andra ska nästa kurs - oorganisk kemi - vara ännu värre. Men.. om jag inte klarar den här tentan kommer jag att bryta ihop fullkomligt. Det betyder i så fall att jag måste plugga till två tunga kemikurser på samma gång.

Jag har i alla fall bara en labbrapportering kvar att gå igenom, även om det är Kalorimeterlabben, som enligt mig var den jobbigaste. Det ska jag göra idag, så mycket som jag hinner.

Men nu ska jag skriva av anteckningarna från föreläsningen om kemisk jämvikt till datorn, gå och handla och sedan ge mig på den där rapporteringen.

Oceans of love ~

Ps. Jag är halvvägs i Harry Potter och Fenixordern nu. Bara två böcker till. Sen ska jag läsa Twilight, läsa klart The Song of Ice and Fire, och till sist ge mig på En Blomma i Afrikas Öken, som är det senaste tillskottet i min bokhylla, tillsammans med Fantomen på Operan. ~

1 kommentar: