onsdag 25 februari 2009

Människor!

Ibland blir jag bara så arg och äcklad!
För alla som inte har läst Metro idag, så ska jag citera en spalt på mittuppslaget:

"MÖRDARE STYMPADE SEXÅRIG ALBINOPOJKE
En sexårig pojke med albinism lemlästades i måndags kväll levande i sitt hem i Burundi, rapporterar burundisk polis.
Enligt polisen kom en grupp kriminessa vid 22-tiden till familjens bostad i samhället Ruvumo i provinsen Kayanza.
- De band den sexårige pojkens föräldrar och högg sedan av hans armar och ben innan de flydde.. barnet stympades levande och hans skrik väckte hela grannskapet, sa en polistalesman."

Så. Jävla. Motbjudande.

Det är sånt här som jag läser och så skäms jag över att ens vara avlägset kopplad till den mänskliga rasen!
Att något sånt kan hända är helt otroligt, och det gör mig så arg att (1), folk vet inget om albinism. De mördar och stympar folk med albinism för att sälja kroppsdelarna till häxdoktorer som tror att de är spöken eller på något annat sätt omänskliga. Och dessutom att (2) ingen ingrep när det som artikeln handlade om. Om en liten pojke skrek av smärta så att han väckte hela byn som jag bodde i, skulle jag om ingen annan undersökt vad som hände. Samt ringt polis, etc.
Det är så sjukt att såna här saker kan hända.

..skottpengar på människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar