lördag 7 februari 2009

I don't wanna do this anymore..

..that is, being alone.

I realised last night. I want to fall in love.


Jag vill blir så där kär som de blir i tecknade filmer, så att de går omkring och sjunger och dansar hela tiden. Jag vill känna mig så där som Ariel gör, när hon sjungande och nynnande kommer ut från sitt sovrum nånstans under den första tredjedelen av filmen.


Jag vill hitta en pojke, som inte bara tittar på mina höfter där byxlinningen skapar en bilring där normala människors midjor sitter. Som inte tittar på mitt ansikte och ser problemen jag har med porerna just nu, eller på min mun och ser hur tänderna är för små så att jag visar mer tandkött än tänder när jag ler.

Jag vill träffa en kille, som ser mina ögon och märker hur djupa och insiktsfulla de är, istället för att de är smala och utländska. En kille, som ser mina händer och mitt hår, och som tittar in i mitt leende och tänker "Henne vill jag ha".


Är så trött på att vara ensam, och mer än så, trött på att inte känna någonting för någon. Jag vill vara kär, så där lycklig och pirrig som man blir när det finns någon vars blotta närhet gör en glad.

Jag vill vara kär och för en gångs skull, ha någon som är kär i mig.

1 kommentar:

  1. *krama om*

    Du blir nog kär i någon så småningom ^^ ... Där dyker nog upp någon kul typ i plugget sen tror jag :). Kanske inte nu den här terminen, men kanske nästa läsår...?.. ^^


    *kram!!* // Emelie ^^

    SvaraRadera