måndag 23 februari 2009

Hopp om vår?

Jag kanske är en idiot som har börjat hoppas, men när jag åt lunch med Emilia och några av hennes halvt tillbakadragna kursare var det någon som nämnde något om att det hade börjat bli varmare, och att snön i Malmö smält bort.


När jag gick hem tänkte jag på det, att det faktiskt var mycket mindre snö ute, och att det inte var så isande kallt i luften.
Så nu går jag och hoppas att vi faktiskt - äntligen - är på väg mot vår.



En annan sak: Papiljotterna funkade som en dröm. Håret blev jättelockigt - enda problemet var att jag inte pallade (eller hade tid) att spraya det, så det har nästan raknat helt nu, eftersom jag varit ute i fukten.



Och så.. ARGH! När man ändrar sin adress med en tjänst som heter "Adressändring" så väntar man ju sig att det, liksom, ska ändra ens adress. Så enkelt är det. Men neeeej.. min folkbokföringsadress har inte ändrats, för jag har inte skickat blanketten till Skatteverket också. Man ska skicka en till Adressändring och en till Skatteverket, och.. SUCK!
..myndigheter.

Förresten.. The Macahans (How The West Was Won) är en underbar serie! Jag ska se den som maraton med Sven och Emilia, men har inte kunnat låta bli att sitta och tjuvkika lite. Har visserligen sett mer eller mindre alla 25 avsnitt innan, men jag tittar igen. ^^


Josh är den sötaste någonsin. Lillebror som ständigt och jämt lämnas hemma. Visserligen var ju alla tjejer tokiga i Luke när serien var ny - någon gång på sjuttiotalet - men Josh är tamigfan myycket sötare. ~

..och så har jag huvudvärk..

Oh, well, nu måste jag rätta ett par labbrapporter.




Oceans of love ~

Ps. I wanna go to Lothlórien..

1 kommentar:

  1. Vår, vår!....VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!!!!!!!!

    Änligen har någon märkt detta underbara faktum. HAta den onda kalla, kyliga vita djävulspåfundet. Jag började längta redan i september. Nu är det snart bara att vakna till sommartider hej hej och fågelsång.

    Så ska det vara. Reinfeldt, Kärnkraft och snö är nog det värsta med det här annars vackra och relativt trevliga landet.

    FYYYYYYYYYYYY Pet!
    Inte tjuvkika på Macahans... Det ska du få sota för. Fast och andra sidan så passade du min kvinna i helgen och bakade semlor som jag ska få smaka idag. Så du jag förlåter dig...(du får prata med Emilia).

    Karm och Lycka till med plugget.

    PS. Idag firar vi att Leadger fick sin Oscar för rollen som Jokern. Men som Pykka-chan uttryckte det; Syn att han är död, han kunde varit en bra skådis i många år till. DS

    SvaraRadera